Neliveto seitsemälle
Uusi Mitsubishi Outlander on houkutteleva vaihtoehto tilavaa nelivetoautoa tarvitsevalle. Kolmannen penkkirivin ansiosta mukaan mahtuu seitsemän hengen porukka.
Outlanderin uuden 2-litraisen bensakoneen saa vain nelivetoisena. Moottorin jatkona on portaattomasti välitetty hihnavaihteisto.
Dieselillä auton voi ostaa myös pelkällä etuvedolla varustettuna. Sen saa myös käsivaihteisena.
Automaattivaihteella varustettu diesel-Outlander on miellyttävä ajettava.
Dieselin vääntö yhdistyy uuteen nelivetotekniikkaan, joka reagoi sekä etu- että takapyörien luistoon.
Eco-asetuksella ajettaessa auto säästelee nelivedon käyttöä. Vastaavasti vaikeissa paikoissa nelivedon saa päälle nappia painamalla.
Kun viimeinen penkkirivi on matalana, auton tilat ovat erinomaiset.
Myös kolmannen rivin penkkien käyttö on helpottunut, tavaratilan pidentyminen on antanut niille lisää tilaa ja helpottanut niille kömpimistä.
Ohjaamo vaikuttaa hyvin laadukkaalta.
Vaikutelmaa parantaa hiilikuidun käyttö.
Kuljettajan kaipaa kuitenkin ratin säätöihin lisää senttejä. No, ratti polvissa ajamiseen tottuu nopeasti.
Kaupunki- ja maasto-ajossa ohjaus on kevyt ja auto on ketterä kääntymään.
Taajamanopeuksilla ohjausta vaivaa tunnottomuus ja heikko keskittyminen, mutta se korjaantuu kun päästään maantielle.
Outlanderin kulutus rauhallisessa maantieajossa painui kuuden litran pintaan, mikä on hyvä suoritus suurelle autolle.
Valtateillä, kaupungeissa ja täyteen pakattuna dieseliä kuluu selvästi enemmän
JARMO PALOKALLIO
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
