Škoda vaihtoi logoa ja nopeuttaa sähköautojen vyöryä
Yhtiö panostaa miljardeja euroja sähköllä liikkumiseen.
Jatkossa Škoda käyttää uutta tekstilogoa markkinoinnissa enemmän kuin perinteistä merkkilogoaan. Kuva: SkodaŠkoda esitteli eilen uuden, entistä virtaviivaisemman yritysilmeensä. Siihen kuuluu uusi logo ja lupaus miljardi-investoinneista sähköiseen liikkumiseen.
Uusi logo ja yritysilme rakentuu vihreään sävymaailmaan. Škodan mukaan se ilmentää ekologisuutta, vastuullisuutta ja sähköllä liikkumista.
Sähkön osalta Škoda on ilmeisen tosissaan. Yhtiö satsaa sähköiseen liikkumiseen 5,6 miljardia euroa aiempaa enemmän seuraavan viiden vuoden aikana.
Siihen liittyen yhtiö tuo myyntiin kolme uutta täyssähköautomallia vuoteen 2026 mennessä.
Yhtiö odottaa, että täyssähköautojen osuus Škodan tuotannosta kasvaa vuoteen 2030 mennessä yli 70 prosenttiin.
Sähköisen liikkumisen lisäksi yhtiö käyttää 700 miljoonaa euroa digitalisointiin.
Lue lisää:
Toyota jyrää autokaupassa, kesäkuussa irtosi kolmoisvoitto
Sähköautolla pitkin poikin Savoa – 1 400 kilometrin reissulla autoa ladattiin sadalla eurolla
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



