Orimattilassa toimiva pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa aikoo haastaa kilpailijat uudella konseptillaan ja hinnoillaan
Finlandia Kirja uskoo hinnan ja ympäristöystävällisyyden nimeen, kun se yrittää selvitä itsenäisenä suurten kustannuskonsernien paineessa.
Kirja on pitänyt pintansa uusien medioiden keskellä, mutta kirjallisuutta myyvien kauppojen on pakko kehittää uusia konsepteja selvitäkseen.Vuonna 2010 perustettu verkkokirjakauppa Finlandia Kirja ryhtyy ensimmäisenä Suomessa myymään kirjallisuutta vanhoista harvinaisuuksista aina uutuuksiin.
Yritys on jo vuosia ollut 600 000 käytetyn tuotteen valikoimallaan Pohjoismaiden suurin antikvaarinen kirjakauppa, mutta nyt saatavilla on myös yli 30 000 teoksen valikoima kotimaisten kustantajien uusia kirjoja.
”Haluammekin tarjota ihmisille keinon säästää lukuharrastuksen kuluista. Mahdollisuus saada kaikki lukutarpeet täytettyä yhdellä tilauksella ja jopa ilman postikulua on paitsi vaivatonta niin ennen kaikkea kevyempää kukkarolle. Käytetyt kirjamme ovat toki jo luonnostaan huokeita, mutta myös uusissa kirjoissa olemme usein se edullisin valinta”, valottaa Finlandia Kirjan liiketoimintajohtaja Kirsi Kumpulainen tiedotteessa.
Yritys korostaa uudistuksessa myös ympäristöystävällisyyttä ja kiertotaloutta. Siinä se ennakoi tulevaa. Ympäristöministeriö valmistelee parhaillaan kirjoille tuottajavastuumallia, joka linjaa, millä tavalla kotitalouksien kirjat tulevaisuudessa kierrätetään.
Orimattilalainen Finlandia Kirja on Suomen suurin yrittäjävetoinen ja kustannuskonserneista riippumaton kirjakauppa.
“Kirja on aina kiertotalouden kruununjalokivi, hankitaan se sitten uutena tai käytettynä. Se jatkaa matkaansa lukijalta toiselle, toimii hiilinieluna kymmeniä vuosia ja on vielä lopuksikin kierrätettävissä uusiksi tuotteiksi, jolloin positiivinen hiilikädenjälki säilyy”, sanoo yrittäjä Matti Pietilä Finlandia Kirjasta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






