Pöytyäläisen designyritys Myssyfarmin liikevaihto lähes tuplaantui viime tilikaudella, mutta tulos jäi yhä tappiolle
Korona-aika on ravisuttanut monia muotialan toimijoita, mutta pöytyäläisen ekodesign- asusteita myyvän Myssyfarmin liikevaihto lähes tuplaantui viime vuoden maalikuussa alkaneella ja tämän vuoden helmikuussa päättyneellä tilikaudella.
Käsinvärjätyt suomenlampaan luomuvillasta valmistetut myssyt ja asusteet syntyvät paikallisten eläkeläisrouvien käsissä. "Vastaavia lankoja ei myydä juuri missään", kommentoi Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu tiedotteessa. Kuva: Iryna ShvetsVarsinais-Suomessa sijaitsevan pöytyäläisen designyrityksen liikevaihto nousi helmikuussa päättyneellä tilikaudella 800 121 euroon, kertoo Myssyfarmin yhtiötiedote.
Päättynyttä edeltäneellä tilikaudella yrityksen liikevaihto oli 402 377 euroa, eli yrityksen liikevaihto lähes tuplaantui.
Yhtiön tulos jäi liikevaihdon kasvusta huolimatta 48 932 euroa miinukselle. Tulos kuitenkin parani edeltävän tilikauden 246 789 euron tappiosta lähes 200 000 eurolla.
Erityisen paljon kasvua teki yrityksen verkkokauppa, jonka myynti kasvoi 167 prosenttia. Uudet DIY-tuotteet muodostivat parhaimmillaan 40 prosenttia myynnistä. Lisäksi yrityksen jälleenmyynti teki kasvua.
"Yrityksen asusteita ovat jälleenmyyneet tällä kaudella esimerkiksi tavaratalo Galeries Lafayette ja konseptikauppa Merci Pariisissa", kertoo Myssyfarmin myyntipäällikkö Hanna Jauhiainen tiedotteessa.
Yritys tunnetaan paikallisten rouvien neulomista asusteista, jotka on valmistettu paikallisesta luomutilojen lampaanvillasta.
Kansainvälistä mainetta niittäneitä myssyjä ja asusteita viedään 16 maahan. Asusteet ovat raivanneet tiensä Pariisin muotiviikoille asti.
Koronatalvi 2020 oli huonontanut Myssyfarmin alkuvuoden myyntejä. Myös asusteita neulovat eläkeläisrouvat kuuluivat riskiryhmään. Siitä huolimatta yrityksen liikevaihto teki reilun tulosparannuksen.
Monet ihmiset ostivat itselleen kotimaisen päähineen ensimmäisenä koronakeväänä, jolloin ulkoilu nousi suosioon.
“Ensin ajattelin, että meillä on vain käynyt tuuri. Sitten ymmärsin, että edustamamme arvot olivat nyt tärkeämpiä kuin koskaan," sanoo Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu tiedotteessa.
Myssyfarmin kasvu perustuu verkkokaupan kehittämiseen, jälleenmyyjäverkoston rakentamiseen sekä rohkeisiin markkinointiratkaisuihin.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

