Agrimarket uskooverkkokaupan kasvuun
Agrimarket on avannut uuden verkkokaupan.
”Tavoitteemme on saada verkkokauppaan 30 000 asiakasta”, linjaa Hankkija-Maatalous Oy:n myyntijohtaja Mika Pänkälä.
Verkkokaupan kohderyhmänä ovat ammattiviljelijät. Tuotevalikoimaa on kuitenkin laajennettu myös myymälätarvikkeiden puolelle.
”Odotamme asiakaspohjan laajentuvan myös tavallisiin kuluttajiin”, Pänkälä jatkaa.
Eräkoko vaikuttaa verkkokaupassa automaattisesti hintaan. Kun eräkoko kasvaa, hinta laskee.
Myymälöiden kausihinnoittelu on käytössä myös verkkokaupassa. Rehukaupassa hyödynnetään vuosiostoihin perustuvaa sopimushinnoittelua.
Verkkokaupasta näkee kaikkien Suomen Agrimarket-myymälöiden myymäläkohtaiset saldot. Jos asiakas ei halua ostaa tuotetta verkkokaupasta, hän voi tarkastaa tuotteen myymäläkohtaisen saldon.
Tuotteet toimitetaan asiakkaille suoraan kotiin. Kappaletavarakaupan kotiinkuljetuksen hinta määräytyy toimitusmaksun ja kilojen perusteella.
Heinäkuun puoleen väliin asti jatkuvan avauskampanjan ajan kotiinkuljetus on maksuton.
”Haluamme turvata laajat maatalouskaupan palvelut myös niille asiakkaille, joiden lähellä ei ole Agrimarket-myymälää”, toteaa Pänkälä.
Agrimarket.fi-verkkopalvelusta otetaan käyttöön seuraava versio heinäkuun alussa. Tämän jälkeen verkkokauppa on käytössä ympäri vuorokauden.
Uusi verkkokauppa korvaa vuodesta 2001 käytössä olleen S-Agrinet-verkkokaupan.
SAARA NIKKARI
www.agrimarket.fi
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
