Värilliset paalimuovit jälleen tekemässä hyvää – nyt vuorossa vihreä
Asiakas voi paalimuovin valinnalla tukea lasten ja nuorten mielenterveyttä.
Lantmännen Agro, Lantmännen Agro -kauppiaat ja Rani Plast lahjoittavat jokaisesta kampanjamuovirullasta kolme euroa Mieli ry:lle. Kuva: Kirsi Kause/LantmännenEnsi kesänä pelloilla näkyvät tummanvihreät paalit kerryttävät varoja suomalaisten lasten ja nuorten mielenterveystyön tukemiseen.
Tempauksen arkkitehteina toimivat Lantmännen Agro, Lantmännen Agro -kauppiaat ja Rani Plast, jotka lahjoittavat kyseisten paalien käärintään käytetystä muovista yhtä suurin osuuksin Mieli ry:lle yhteensä kolme euroa rullaa kohti. Jokainen myyty paalimuovilava kasvattaa hyväntekeväisyyssummaa 60 eurolla. Kauppiaiden osuus hyväntekeväisyyspotista maksetaan Maatalouskauppiasyhdistyksen kautta.
Asiakkaat maksavat paalimuovirullista saman hinnan kuin muistakin vastaavista tuotteista, joten he osallistuvat kampanjaan ostopäätöksellään.
”Vähimmäistavoitteemme olisi saada kerättyä kampanjan myötä Mieli ry:lle 15 000 euroa.” Kirsi Kause
THL:n mukaan jopa joka neljäs nuori kärsii mielenterveyden ongelmista, ja ne ovatkin alle 29-vuotiaiden suurin terveyshaaste.
”Vähimmäistavoitteemme olisi saada kerättyä kampanjan myötä Mieli ry:lle 15 000 euroa. Tällä summalla pystytään palkkaamaan kolmeksi kuukaudeksi kriisityöntekijä Mieli ry:n Sekasin-chattiin”, kertoo Hyvän mielen paalit -kampanjan ideoijana toiminut Lantmännen Agro Kauppiaat oy:n asiakkuuspäällikkö Kirsi Kause.
”Palkattu työntekijä pystyy lasten ja nuorten lisäksi tukemaan myös chatin parissa työskenteleviä vapaaehtoisia”, hän jatkaa.
Eriväristen käärintämuovien käyttäminen on käytännöllinen tapa erotella eri säilörehusadot toisistaan. Kampanjamuovin väri on Suomen markkinoilla uusi, hyvänmielenvihreä. Sitä on myynnissä kaikissa Lantmännen Agro -kaupoissa loka-marraskuussa.
”Tummanvihreää muovia ei ole Suomen markkinoille tehty aiemmin ja toivoa symboloivana värinä ajattelimme sen olevan tähän tarkoitukseen paras vaihtoehto”, kertoo Rani Plastin aluemyyntipäällikkö Harri Furu.
Mieli ry:ssä tieto kampanjasta otettiin ilolla vastaan.
”Olemme saaneet tiedon julkisen tuen vähenemisestä samalla, kun mielenterveyshaasteet koskettavat yhä useampia. Apua tarvitaan enemmän kuin koskaan”, kertoo varainhankintapäällikkö Maria Rahikka Mieli ry:stä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






