Copa kampanjoi maataloudesta sosiaalisessa mediassa
Euroopan tuottajien ja osuuskuntien järjestö Copa-Cogeca on aloittanut kampanjan verkkosivuillaan ja ensi kertaa myös laajasti sosiaalisessa mediassa. Tarkoituksena on lisätä tietoa kesäkuussa pöydälle tulevasta cap-uudistuksesta.Copa-Cogecan kampanjan teemana on ”Farming counts” eli ”Maataloudella on väliä”. Sen tarkoituksena on herättää eurooppalaisia huomaamaan se, että maailman ruuantuotannon tulisi kasvaa 70 prosentilla nykyisestä vuoteen 2050 mennessä.
Lisäksi tavoitteena on kertoa, että maatalous työllistää unionissa noin 26 miljoonaa kansalaista - varsinkin maaseutualueilla, joissa työpaikat ovat muutoin harvassa.
Kampanjan avajaisissa maanantaina viljelijät jakoivat tomaatteja maatalousministerien kokouspaikan edustalla. Copan Twitter-viestin mukaan komissaari Dacian Çiolos totesi neuvostossa toivovansa, että tomaatit tuovat energiaa cap-uudistuksessa tarvittaviin ratkaisuihin.
Tuottajien kampanja kestää kesäkuun loppuun, jolloin maatalousministerien on viimeistään määrä päästä cap-ratkaisuun.
Kotisivulla on avoinna kilpailu, jonka voittaja pääsee syyskuussa Brysseliin seuraamaan cap-uudistuksen käsittelyä Euroopan parlamentissa. Verkkosivun ja Twitter-viestien lisäksi järjestö kampanjoi EU-kokouksiin osallistuvien keskuudessa muun muassa Brysselin metroasemilla pyörivin mainoksin.
Kampanjan asiasana Twitterissä on #votefarming
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
