Kotimaiset avomaakasvikset valloittivat naamakirjan
Kotimaisille avomaakasviksille avattiin elokuun alussa Facebook-sivu. Sen tuhansille käyttäjille jaetaan kasvitietoa, reseptejä ja käyttövinkkejä kolme kertaa viikossa.”Sen kautta voidaan olla jatkuvasti yhteydessä kuluttajaan ja rakentaa pitkäjänteisesti Sirkkalehti-merkin ja kotimaisten avomaakasvisten suosiota ja tunnettuutta”, kertoo copywriter Anna-Kaisa Mannonen Mainostoimisto KEDMistä.
KEDM on suunnitellut ja toteuttanut sivun yhdessä sosiaaliseen mediaan erikoistuneen Dinglen kanssa. Kampanja on rahoitettu viljelijöiden maksamilla mainosrahoilla.
Facebookin valloitus aloitettiin Raakaa Voimaa -kasvishaasteella.
Mukaan ilmoittautuneet sitoutuivat syömään suositusten mukaisesti puoli kiloa kotimaisia kasviksia joka päivä 10.–19.9. Mukana olleiden kesken arvottiin ruokalahjakortteja.
Kasvishaasteen avulla haluttiin muun maussa lisätä kotimaisten avomaakasvisten kulutusta ja herättää osallistujat huomaamaan, kuinka edullisia ja herkullisia satokauden kotimaiset kasvikset ovat, Mannonen kertoo.
Keskeinen tavoite oli saada osallistujat omaksumaan uusi terveellisempi ruokavalio, johon kuuluu 500 gramman päivittäinen kasvisannos.
Mannosen mukaan pelinavaus Facebookissa on onnistunut loistavasti.
Voimaa kasviksista -sivulla on nyt jo yli 8 000 fania.
Syyskuussa Voimaa kasviksista -sivun viestit tavoittivat joka viikko noin 116 000–384 000 Facebook-käyttäjää. Sivu sai päivittäin jopa 315 uutta tykkääjää.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

