Moottorikelkkasafarilla turvavälin pitäminen unohtuu monilta
Liian lähellä ajamisen seurauksena rikkoutuu aina silloin tällöin puskuri tai takavalo.
Yrittäjä Janne Nevalainen käy vielä viimeisen kerran moottorikelkan hallintalaitteet läpi ennen kuin asiakkaat saavat luvan lähteä liikkeelle. Kuva: Lari LievonenVarusteet päälle, turvaohjeiden läpikäynti, moottori käyntiin ja kelkkasafari voi alkaa.
Moottorikelkkasafarilla ei kaahata tai revitellä, eikä liioin ajella reittien ulkopuolella. Porukassa kun ajetaan, hitain määrää vauhdin, sanoo ohjelmapalveluyritys Bomba-Actionin yrittäjä Janne Nevalainen Nurmeksesta .
Pääasiassa asiakkaat ottavat neuvoista vaarin ja noudattavat turvaohjeita.
”Turvavälin pitäminen unohtuu aika monilta, kun ajetaan letkassa. Siitä on seurauksena aina silloin tällöin puskurin tai takavalon rikkoutumisia.”
Kokemattomia kelkkakuskeja joutuu aina silloin tällöin irrottelemaan pehmeästä hangesta tai käynnistämään sammuneen moottorin uudestaan, kertoo Nevalainen. Kaikkein rämäpäisimpiä kuskeja hillitsee tuhannen euron omavastuu, joka lankeaa vahinkotilanteessa maksettavaksi.
Yritys on myynyt ohjelmapalveluita kolmen vuoden ajan. Eniten yrityksen asiakkaat ovat liikenteessä moottorikelkoilla, mutta myös mönkijöillä ja vesijeteillä päristellään.
Nevalaisen lisäksi yrityksessä työskentelee kokopäiväisesti hänen vaimonsa.
Bomba-Actionin asiakkaista monet ovat ulkomailta. Vaikka venäläisten asiakkaiden virta ei kulje entiseen malliin, virran uskotaan voimistuvan tulevaisuudessa.
”Olimme tekemässä viime syksynä markkinointityötä Pietarissa. Vaikka tilanne ei nyt näytä hyvältä, uskomme tilanteen elpyvän.”
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
