Uutta vetoa ja kiinnostusta metsäalalle haetaan nuorten suosiman somealustan kautta – Metsäliigan videoilla jo yli 7 miljoonaa katselukertaa
Metsäalan ammattilaisista koostuva tiimi jalkautui jakamaan videoita metsäalan arjesta nuorten suosimalle videoalustalle.
”Sisällössä ei yritetä romantisoida alaa, mutta sen kautta on mahdollista tuoda esille se, miten hyvällä ja aktiivisella työllä voi pyörittää yritystoimintaa ja elää hyvää elämää”, kertoo Liigan markkinointi- ja myyntipäällikkö Toni Ahokas. Kuva: Toni AhkoasMetsäalan arkea Tiktok-palvelussa esittelevä Metsäliiga on tavoittanut nuoret toivotulla tavalla. Toukokuusta 2023 lähtien liigan videoille on kertynyt yli seitsemän miljoonaa katsojakertaa ja tilille yli 11 300 seuraajaa.
”Metsäliiga on vakiinnuttamassa asemaansa metsäalan tekijöiden ja tulevien tekijöiden kanavana, missä esittelemme metsäalaa laajasti”, kertoo liigan markkinointi- ja myyntipäällikkö Toni Ahokas tiedotteessa.
Alkusysäyksenä liigan perustamiselle toimi Ahokkaan mukaan liigan nuorimman jäsenen, Jätkä-Juhon Tiktok-kanavan saama valtakunnallinen huomio.
”Heräsi ajatus siitä, että Juhon videoiden saama vastaanotto ja huomattu vaikutus voisivat olla myös koko alalle hyödyksi.”
Ahokkaan mukaan liigan tulevaisuuden tavoitteena on tuottaa jatkossa sisältöä myös Instagramiin ja Youtubeen, ja esitellä metsäalan työtehtäviä niin metsäalan oppilaitoksien ja opiskelijoiden maailmasta kuin työelämästäkin.
”Olemme saaneet mukaan runsaasti uusia metsäalan kenttäpelaajia sisällöntuottajiksi”, Ahokas kertoo tiedotteessa.
Uusien tekijöiden ja Jätkä-Juhon lisäksi arkeaan liigan kanavalla ovat kuvanneet kuljetusyrittäjä Jonna Matikainen, metsäkoneyrittäjä Jussi Antman sekä metsäpalveluyrittäjä Roope Tonteri.
Artikkelin aiheetMetsäpalvelu
Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.

- Osaston luetuimmat







