Valion maailma muuttui
Maidontuottajien omistama Valio yllätti viikolla ostamalla perinteikkään Heinon Tukun. Vaikka Valio on tehnyt ennenkin tukkukauppaa, sen asema vahvistuu selvästi. Tuotemäärä nousee 1 000 nimikkeestä 30 000 tuotteeseen. Samalla Valio astuu isojen asiakkaidensa S- ja K-ryhmän alueelle erityisesti ravintola- ja catering-ruuassa. Myös valmisruuan kasvava markkina kiinnostaa varmasti perinteistä meijeriyhtiötä.
Valion omistajille yrityskauppa merkitsee siirtymistä ruokaketjussa uuteen maailmaan. Oman yhtiön suora yhteys maidontuotantoon vähenee, ja samalla valiolaiset tuottajat joutuvat ottamaan aivan uudella tavalla tuntumaa myös ruuan tuontiin. Kiinnostavaa onkin, kuinka kotimainen Heinon Tukun tuotevalikoima tulevaisuudessa on.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
