Suomi alkaa myydä kaurapuuroa Kiinan nettikaupassa
Helsingin Mylly aloittaa kaurahiutaleiden ja puurosekoitusten viennin Kiinaan helmikuussa.
Puurosekoitusten sisältö on suomalaista, mutta ulkoasu ei. Sopivan pakkauksen on miettinyt Helsingin Myllyn taiwanilainen yhteistyökumppani. Kuvassa Miska Kuusela. Kuva: eija mansikkamäkiSHANGHAI (MT)
Kiinalaiskuluttajille myydään kuutta tuotetta: kaura- ja ruishiutaleita sekä niistä ja muun muassa rusinoista, pähkinöistä ja pinjansiemenistä tehtyjä sekoituksia.
"On aina hyvä alku saada tuote myyntiin asti. Katsotaan sitten, mitä siitä seuraa", toimitusjohtaja Miska Kuusela sanoo varovaisesti.
Tuotteet menevät Kiinassa myyntiin vain verkkokaupassa, jolla on "muutamia satoja miljoonia".
"Verkkokauppa kasvaa Kiinassa kovaa vauhtia."
Kysymys on yrityksen ensimmäisestä kuluttajapakatusta tuotteesta Aasiassa Helsinki Millsin nimellä.
Suomalaista kauraa on todennäköisesti ollut Kiinan kaupoissa myynnissä aiemminkin saksalaisilla tuotemerkeillä.
Kuusela sai käsiinsä uudet pakkaukset torstaina, kun suomalaiset elintarvikeyritykset vierailevat Shanghaissa.
Paketeissa näkyy etupuolella Helsingin Myllyn taiwanilaisen liikekumppanin Vilsonin logo ja takapuolella Helsinki Mills, suomalaista järvimaisemaa ja vehnän tähkän kuva.
"Ruista ei tunneta Kiinassa, mutta sikäläisen lääketieteen mukaan tummat viljat ovat hyviä munuaisille."
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
