Grüne Wochen Suomi-neito viestii outoutta
Ei mikään Elovena-tyttö, vaan jotain trendikästä, selittää suunnittelija.Berliinissä esittäytyy tammikuussa Suomi-neito, joka on jotain muuta kuin kansallispukuinen liinatukkainen hymyilevä kaunotar.
Julisteen nuori nainen pitää sylissään kauralyhdettä ja katsoo kameraan vähän alta kulmain. Posket ovat mieluummin lommolla kuin pyöreät ja hiukset rusehtavat.
Messuilmeen on suunnitellut mainostoimisto Hasan & Partners ja julisteet graafinen suunnittelija Riikka Koistinen.
"Yritimme lähestyä teemaa eri tavalla, koska ajattelimme, että ympärillämme on Skandinavian maita, joiden kuvissa esiintyy puhdas luonto ja ruoka. Halusimme tehdä kuvia, joista tulee ajatus, että hetkinen, mikä toi on", Koistinen selittää.
Ruoka tulee mainoksissa esiin myös niin, että naisen korvakorut on tehty tyrnimarjoista. Nainen on päähenkilö Suomen mainosfilmissä, jossa hän pistelee marjoja suuhunsa.
Koistinen kiittää MTK:ta rohkeudesta ottaa uudenlainen lähestymistapa ruokamessuun.
"Teema Villistä luonnosta kertoo, että me ollaan vähän outoja ja erikoisia, villejä ja rohkeita."
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

