Näillä suomalaisilla tuotteilla Lidl lähtee maailmalle – vientikilpailun voittajat julki
Lidl etsi vientikilpailussaan suomalaisia tuotteita vietäväksi Eurooppaan ruokakauppojen hyllyille.
Voittajatuotteet pääsevät Lidlin suureen ostotapahtumaan Saksaan. Kuva: Jarkko Sirkiä / Lidl / Kuvanmuokkaus: Janiko KemppiLidl on julkistanut järjestämänsä vientikilpailun voittajat. Kampanjan tarkoituksena on vauhdittaa Suomen ruokavientiä.
Voittajatuotteet ovat:
- Revontulimarmeladi, Finlandia Candy
- LoHi savustettu kirjolohifilee, Finnforel
- Cashewpohjainen proteiinivanukas, choko-caramel, Jokilaakson Juusto
- Kukko Pils 5,5%, Laitilan Wirvoitusjuomatehdas
- Kaurasipsi, sour cream, Linkosuon leipomo
Esiin haluttiin nostaa tuotteita, joilla nähtiin potentiaalia maistua ihmisille laajasti eri Euroopan maissa. Finaalissa yritykset esittelivät tuotteensa raadille, jossa oli jäseniä Suomen Lidlin lisäksi Ranskasta ja Ruotsista.
Lidlin mukaan voittajatuotteen valinnassa painotettiin laadukkaita ja puhtaita raaka-aineita, tuotteen erottautuvuutta sekä tuotteen sopimista eri maiden makutottumuksiin.
”Saimme kilpailuun yli sata upeaa suomalaista tuotetta, eikä voittajien valitseminen ollut todellakaan helppoa. Maku on totta kai tärkein, mutta pelkästään suomalaisten suuhun sopivalla tuotteella ei ole vientipotentiaalia”, Lidl Suomen kaupallinen johtaja Mikko Forsström kertoo tiedotteessa.
”Keskeinen kriteeri on se, kuinka houkuttelevana uskomme tuotteen olevan kansainvälisen ostajan silmissä. Voittajaviisikko koostuu keskenään sopivasti erilaisista tuotteista, joista jokainen on omalla tavallaan kiinnostava.”
Voittajatuotteet saavat oikoreitin ruokakauppojen hyllyille Eurooppaan. Tuotteet pääsevät ostotapahtumaan Saksaan, jossa Lidlin kansainväliset ostajat pääsevät tutustumaan tuotteisiin ja tilaamaan niitä kauppoihin. Lidl toimii yli 30 maassa ja sillä on yli 12 000 myymälää.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat







