Lidl luopuu maidon alueellisesta hinnoittelusta
Suomen päivittäistavaramarkkinat ovat kahden kauppa, mutta Lidl Suomi on onnistunut vuosi vuodelta kasvattamaan osuuttaan muiden ketjujen kustannuksella. Sillä on hieman laskutavasta riippuen hallussaan noin 8 prosentin markkinaosuus.Vastaiskuna K- ja S-ryhmien ruuan hinta-alelle Lidl lopettaa maidon alueellisen hinnoittelun Suomessa.
Huomisesta alkaen maito on samanhintaista kaikissa myymälöissä sijainnista riippumatta. Rasvattoman maitolitran hinnassa on ollut parinkymmenen sentin ero myymälöiden välillä.
Maito on viimeinen tuoteryhmä, jonka alueellisesta hinnoittelusta yhtiö luopuu.
"Valtakunnallinen hinnoittelua ei tarkoita, että maidon hinta pysyy kuukaudesta toiseen samana. Ne muuttuvat markkinatilanteen mukaan", täsmentää Lidl Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio. Toimitusmatka tai muut alueelliset syyt eivät ole peruste, että asiakkaiden pitäisi maksaa samasta tuotteesta eri hinta, hän jatkaa
Lidl Suomen tavoitteena on avata 10–15 uuttaa kauppaa joka vuosi.
Ketjun toimitusjohtaja Lauri Sipponen tunnustaa MT:n haastattelussa olevansa kovan mutta reilun kilpailun kannattaja.
Lue aiheesta lisää keskiviikon Maaseudun Tulevaisuudesta
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

