Hintakilpailu rantautui Ahvenanmaalle S-ryhmän mukana
Lähiruoka on saarimaakunnassa paremmissa voimissa kuin mantereella.S-ryhmä rantautui Ahvenanmaalle pari vuotta sitten avaamalla kaksi S-markettia ja kaksi kylmää ABC-asemaa.
Saarella oli entuudestaan K-kauppoja, joten asetelma hintakilpailulle oli valmis.
”Hinnat putosivat heti noin 15 prosenttia”, kertoo Jomalan ja Godbyn S-markettien myymäläpäällikkö Elina Felmman.
Felmmanin mukaan ahvenanmaalaiset ovat melko uskollisia omille tuotteilleen. Mantereella kilpailu on paljon kovempaa.
Katsaus Godbyn S-marketin valikoimiin paljastaa, että lähiruokaa on tarjolla enemmän kuin manner-Suomessa.
”Ostamme läheltä kaiken minkä pystymme.”
Halpahallin maine
Jomalan S-market kannattaa hyvin, mutta Godbyn kauppa taistelee vielä asiakkaista viereisen K-kaupan kanssa.
Felmmanin mukaan S-kauppa yrittää pyristellä ”halpahallin” maineesta eroon.
Lidliä saarella ei ole.
S-ketjulla on Ahvenanmaalla 4500 asiakasomistajaa. Se tarkoittaa, että joka kuudennella on vihreä kortti lompakossaan.
Bonuksia saa paitsi kahdesta kaupasta ja kahdelta bensa-asemalta myös jokusesta ravintolasta.
Lue lisää keskiviikon MT:stä
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

