Mainonnan eettinen neuvosto: "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" viittaa naisiin ja on loukkaava mainos
Miten voi markkinoida pihvikarjan lihaa jos sana "liha" on loukkaava, ihmettelee lihatilan isäntä Jussi Harju.
Teuvalaisen lihatilan mainoskampanja herätti viime syksynä huomiota Helsingin busseissa. Kuva: Suomen Liikennemediat OyTeuvalaisen Laidun Hereford -lihatilan mainoskampanja "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" on saanut huomautuksen Mainonnan eettiseltä neuvostolta.
"Sana 'lihaa' viittaa naisiin. Se toistaa ja vahvistaa naisista annettavaa halventavaa mielikuvaa. Ilmaisu on tasa-arvoa loukkaava", neuvosto toteaa lausunnossaan.
Tinder on sähköinen seuranhakupalvelu.
Valituksen tekijä oli yksityishenkilö, jonka mukaan mainos esineellisti naisen vartaloa.
Laidun Hereford -tilan isäntä Jussi Harju ihmettelee, millaisilla sanoilla pihvikarjan lihaa voi markkinoida, jos sana "liha" todetaan loukkaavaksi. Parempaa lihaa kuin Tinderissä -mainoskampanja oli näkyvissä viime syksynä helsinkiläisten bussien kyljissä.
Lue lisää:
Kommentti: Päätös Tinder-lihasta meni metsään
"Parempaa lihaa kuin Tinderissä", mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa
"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
