Vegaanituotteet kovassa vedossa K-ryhmän kaupoissa: Kasvisjuomiin 47 prosentin kasvu
Kasviproteiinituotteiden myynti on kasvanut viime vuoteen verrattuna 20 prosenttia.
Esimerkiksi kasviproteiinipohjaisten tuotteiden myynti on Keskon mukaan kasvanut vuoden takaiseen verrattuna 20 prosenttia. Tähän tuoteryhmään kuuluu myös hittituote Härkis. Kuva: Sanne KatainenKasvispohjaisten tuotteiden myynti on kasvanut voimakkaasti K-ruokakaupoissa, K-ryhmä kertoo tiedotteessaan.
Myynti on kasvanut useissa tuoteryhmissä, kuten kasviproteiinituotteissa sekä ei-maitopohjaisissa juomissa.
Esimerkiksi kasviproteiinipohjaisten tuotteiden myynti on Keskon mukaan kasvanut vuoden takaiseen verrattuna 20 prosenttia. Kahdessa vuodessa myynti on kasvanut arviolta 50 prosenttia.
Maitopohjaisia tuotteita, kuten maitoa, kermaa ja jogurtteja korvaaviin tuotteisiin on tullut huimaa kasvua. Juomia ostettiin 47 prosenttia enemmän, kasviskermoja 63 prosenttia ja kasvisjogurtteja 63 prosenttia enemmän.
Myynnin kasvu on näkynyt myös siinä, että Keskon vuosi sitten lanseeraamat kaupan kasvisproteiinituotteet kokoavat vegehyllyt ovat levinneet jo 200 kauppaan.
"Erityisesti viime vuonna kasvisruoka löi Suomessa isosti läpi ja vegehyllyt vastasivat erinomaisesti asiakkaiden kulutustottumusten muutokseen. Saimme vegehyllykokeilusta asiakkailta niin paljon hyvää palautetta, että konsepti lähti nopeasti levitykseen ympäri Suomen", Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli sanoo tiedotteessa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
