Halpuuttaminen tuplasi HK:n Sinisen myynnin
Myös Ruispalojen ja Oltermannin myynti S-ryhmässä on kaksinkertaistunut.
HK:n Sinisen myynti on kaksinkertaistunut Prismoissa tammikuusta. Atria ei kerro, onko samoin käynyt sen Punaiselle lenkille. Kuva: Riitta RyynänenHalpuuttamiskampanja on kaksinkertaistanut HK:n Sinisen lenkin myynnin Prismoissa, kertoo SOK:n valikoimajohtaja Ilkka Alarotu.
HK Scan kuittaa kysymyksen menestyksestä muistuttamalla olevansa pörssiyritys, joka ei julkista tarkkoja tietoja asiakkuuksista tai tuotteista.
Sinisen kanssa kisaa käy Punainen lenkki. Atriakaan ei paljasta, onko halpuuttaminen syönyt heidän tuotteensa myyntiä tai aiheuttanut paineita laskea hintaa.
Alarotu kertoo, että myös Valion Oltermanni-juuston ja Vaasan Ruispalojen myynti kaksinkertaistui Prismoissa tammikuun jälkeen viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Sama ilmiö on tapahtunut S-marketeissa.
"Siirtymä on ollut selkeästi ulkomaisista juustoista suomalaisiin."
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
