MTK-Pirkanmaa väitteli viestintäkeinoista
Millä välineellä MTK tavoittaa jäsenistönsä ja pitää yllä yhteiskunnan huomiota - onko etusijalla Facebook, tekstiviestit vai tuottajayhdistyksen kotisivut? MTK-Pirkanmaan syyskokouksessa käytiin kiivasta keskustelua viestinnästä.TAMPERE (MT) MTK-Pirkanmaan toiminnanjohtaja Visa Merikoski nosti esille sosiaalisen median tärkeyden ensi vuoden toimintasuunnitelman esittelyn yhteydessä.
Varsinaisesti keskustelu ryöpsähti käyntiin, kun entinen toiminnanjohtaja Markku Vuorensola kehotti laittamaan MTK-yhdistysten kotisivut kuntoon sen sijaan, että keskityttäisiin sosiaalisen median välineisiin.
”Katsokaapa oman yhdistyksenne kotisivuja. Ei niissä ole kuulkaa mitään kehumista. Vasta kun omat asiat on kunnossa, kannattaa mennä kaiken maailman muihin netteihin.”
”Ainoa lohdutus on se, että sama tilanne on koko maassa. Sivut ovat todella kelvottomassa kunnossa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.”
Hannu Karppila Kangasalta puolusti sosiaalisen median käyttöä.
”Nuoriso on tänä päivänä interaktiivista. Kotisivuille pitää erikseen mennä; jos on Facebook, se tekee hommasta paljon helpompaa. Facebook on tätä päivää ja vallankin tulevaisuutta.”
Sirkku Mäkelä Ruovedeltä korosti, että tarvitaan eri keinoja. Kotisivuilla tavoittaa ulkopuolisen yleisön. Sisäisen viestinnän tehokeinoksi Ruovedellä on todettu tekstiviestit.
Myös Facebook on osoittautunut tarpeelliseksi, esimerkiksi viime vuonna runsaasti huomiota herättäneen MTK:n ruuanmyyntitempauksen aikana.
”Epäreilun kaupan päivänä siellä käytiin todella paljon. Keinot täydentävät toisiaan.”
Lempääläläistä Heikki Laurilaa epäilytti sosiaalisen median vaatima ajankäyttö.
”Miten sadan lehmän pitäjällä riittää aikaa Facebookiin? En ole siihen sortunut, minun aika kuluu jo sähköpostissa. Toivon, että mikään oleellinen tieto ei menisi Facebookiin liitossakaan. Keskustelua siellä voi olla kyllä.”
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

