KOMMENTTI Kenen käsikuluttajaa ohjaa
Ei ole mikään salaisuus, että kaupan idea on myydä. Jostain syystä siitä puhuminen tuntuu kuitenkin työläältä.
Suomessakin on alan ammattilaisia, jotka miettivät päivätyökseen sitä, millä kuluttajat saataisiin ostamaan kaupassa juuri tiettyjä tuotteita. Sitä kutsutaan myymäläsuunnitteluksi ja markkinoinniksi.
Mieluummin puhutaan ostamisen helppoudesta ja käytännöllisyydestä. Kuluttajalle halutaan tarjota ostoskokemus, josta jää hyvä mieli.
Kuluttaja säästää aikaansa. Ja kaupan aikaa.
Mutta samaan aikaan kuluttajan eteen tuodaan täkyjä, joihin aina joku tarttuu. Nostakaa käsi pystyyn, jos voitte kirkkain silmin väittää, ettette ole ikinä ostaneet kaupasta mitään, mitä ei ollut tarkoitus.
STINA HAASO
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
