Yli 100-vuotias tukkuliike avaa verkkokauppansa kuluttajille: ”Koronapandemian aiheuttama digiloikka muuttaa varmasti pysyvästi kuluttajakäyttäytymistä"
Toiminnan historiallisella laajentamisella perinteikäs tukkuliike vastaa kaupan alalla tapahtuvaan voimakkaaseen murrokseen.Vuodesta 1901 tukkukauppaa harjoittanut Wihuri Oy Aarnion Metro-tukku avaa emetro.fi-verkkokauppansa kuluttaja-asiakkaille tiistaista lähtien.
Toiminnan historiallisella laajentamisella perinteikäs tukkuliike vastaa kaupan alalla tapahtuvaan voimakkaaseen murrokseen.
”Koronapandemian aiheuttama markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka muuttaa varmasti pysyvästi kuluttajakäyttäytymistä. Haluamme olla mukana tässä murroksessa”, Metro-tukun toimialajohtaja Juha Mattila sanoo tiedotteessa.
Yhtiön mukaan ruuan verkkokauppa kasvaa räjähtävällä tahdilla, ja varsinkin koronapandemian aikana tilaus- ja kuljetuspalvelut ovat nousseet omaan arvoonsa. Tukkuliike uskoo, että ostamisen helppous ja sen tuoma ajansäästö tulevat kuitenkin myös jatkossa houkuttelemaan asiakkaita verkkoon.
Wihuri Oy Aarnion Metro-tukku on yksi Suomen johtavista päivittäistavara-alan tukkukaupoista. Aiemmin ainoastaan ravintola- ja vähittäiskauppa-asiakkaille avoinna olleella Metro-tukulla on noin 20 000 tuotteen valikoima tuoretuotteita, elintarvikkeita, pakasteita ja päivittäisiä käyttötavaroita.
Mattila korostaa, ettei ruuan verkkokauppa ole enää tulevaisuutta, vaan tätä päivää.
"Otamme tulevaisuuden kannalta tärkeä askeleen. Ennen muuta se tarjoamme kuluttajille huippumahdollisuuden tehdä järkeviä ostopäätöksiä ostamalla esimerkiksi isompia tukkupakkauksia. Tästä voi olla suurta apua etenkin perheille”, hän sanoo.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

