
Verkkokauppa Kärkkäinen laajentaa ruokaan – valikoimiin tulee 10 000 elintarviketta säilykkeistä leivontatarpeisiin
Logistiikkakumppaneina kuljetuksissa Kärkkäinen käyttää Postia, Matkahuoltoa ja Budbeen kuljetuspalveluja.
Karkkainen.com kertoo panostavansa elintarvikevalikoimissa myös luomutuotteisiin sekä gluteenittomiin leivonta- ja ruoanvalmistustuotteisiin. Kuvassa Kärkkäisen Lahden-suurmyymälä. Kuva: Kärkkäinen
Kuvassa Kärkkäisen päivittäistavarakaupan johtaja Jani Havisto. Juomat Karkkainen.comissa olivat aiemminkin tarjolla, nyt valikoima laajentuu. Kuva: KärkkäinenSuomen suurin verkkokauppa Karkkainen.com laajentaa elintarvikkeisiin. Karkkainen.comin yli 200 000 tuotteen verkkokaupan valikoimat kasvoivat lähes 10 000 elintarvikkeella.
Tiedotteessa Karkkainen.com vertaa verkkokauppansa elintarvikevalikoimaa suurimpien hypermarkettien tuotemäärään.
"Valtaosa elintarvikevalikoimasta, noin 6 000 tuotetta, on jo tarjolla, muutamia vielä odotamme", perheyritys Kärkkäisen kaupallinen johtaja Miika Kärkkäinen kertoo Maaseudun Tulevaisuudelle.
Valikoimissa on kuivaelintarvikkeita ja juomia, esimerkiksi vihannes-, liha- ja kalasäilykkeitä, mausteita, maustekastikkeita, valmiskeittoja ja -kastikkeita, leivontatarvikkeita, muroja, myslejä ja puuroaineksia, pastaa ja riisiä, korppuja, näkkäreitä ja keksiä sekä lastenruokia. Lista on pitkä.
Juomavalikoimassa on mehuja ja makuvesiä, naposteluherkkujakin.
Juomat ovat Kärkkäisen verkkokaupassa olleet jo aiemminkin tarjolla. Nyt valikoima kasvaa.
"Verkkokaupan liikevaihtotavoitteena on tänä vuonna noin 100 miljoonaa euroa – elintarvikkeiden osuus siitä on ensi vuodelle arvion mukaan 15–20 miljoonaa euroa", Miika Kärkkäinen arvioi.
Elintarvikevalikoima on laaja, mutta se ei vielä sisällä tuore- ja pakastetuotteita, eikä alkoholipitoisia juomia.
Kärkkäisellä kivijalkakauppa näyttelee yhä isoa roolia. Suurimmat marketit ovat Ylivieskassa ja Lahdessa. Pienemmät liikkeet sijaitsevat Iissä, Oulussa ja Jyväskylässä.
Miksi Kärkkäinen laajentaa verkkokaupassa elintarvikkeisiin vasta nyt?
"Hyvä kysymys. Kivijalkakauppa on näytellyt isoa roolia tähän saakka. Ja olemme nähneet tässä markkinamahdollisuuden", Kärkkäinen vastaa.
Verkkokaupassa Kärkkäinen on ollut vahva eritoten työkaluissa. Urheiluvälineet kuten sähköpolkupyörät ovat Kärkkäisen mukaan käyneet joutuisasti kaupaksi.
Kärkkäisen verkkokaupan elintarvikepuolella toimitaan Kärkkäisen arvolupauksen mukaisesti: hinta, valikoima, palvelu.
Valikoimaa Kärkkäisen verkkokauppa lupaa kasvattaa kaiken aikaa. Verkkokauppa ilmoittaa toimittavansa tilaukset kaikkialle Suomeen "edullisesti ja
nopeasti ilman keräilymaksua".
Logistiikkakumppaneina kuljetuksissa Kärkkäinen käyttää Postia, Matkahuoltoa ja Budbeen kuljetuspalveluja.
Kirittikö Kärkkäisen laajentumista kuivaelintarvikkeisiin myös norjalaisen Odan ilmoitus aloittaa elintarvikkeiden verkkokauppa Suomessa?
"Keskitymme tässä omaan hommaamme ja kuivaelintarvikkeisiin", Miika Kärkkäinen vastaa.
Kotimaisena perheyrityksenä Kärkkäinen Oy kertoo tuovansa valikoimiin runsaasti kotimaisten yritysten tuotteita. Valikoimissa on myös ammattikeittiöille ja
elintarvikealan yrittäjille suunnattuja suurtalouspakkauksia monista tuoteryhmistä. Suurtalouspakkaukset ovat tarjolla myös yksittäisille kuluttajille ilman rekisteröitymistä tukkuasiakastunnuksin.
Juttua korjattu 21.10.2021 kello 17:16: Artikkeliin on lisätty Iin myymälä. Liikevaihtotavoite 15–20 miljoonaa euroa elintarvikkeiden verkkokaupan osalta on vuodelle 2022.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
