Kaslink laajentaa kauravälipaloihin – pikaripuolen lusikoitavat saavat uuden haastajan
Kouvolalainen perheyritys Kaslink otti käyttöön miljoonainvestoinnin Kouvolan-tehtaallaan."Kasvipohjaisten tuotteiden kysyntä kasvaa yhä", arvioi elintarvikemarkkinoiden nykytrendejä kouvolalaisen Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja Juha-Petteri Kukkonen.
Kaslink ottaa parhaillaan käyttöön uutta tuotelinjaa, jolla se tuo markkinoille uutuutenaan lusikoitavat kauravälipalat.
"Olemme uusi pikaripuolen toimija", Kukkonen kuvaa yhtiön kauratuotteita, jotka se aikoo saada kaupan hyllyille tammikuun alusta.
Kauravälipalojen lanseeraus on perheyhtiölle miljoonaluokan investointi.
KIaslink toi kesällä markkinoille kaurajuomat, jotka Juha-Petteri Kukkosen mukaan ovat lähteneet hyvin liikkeelle.
Kouvolalaisyhtiö sai perjantaina vieraakseen tehtaalle maa- ja metsätalousministeri Jari Lepän (kesk.). Hallitus tavoittelee Suomen elintarvikeviennille tuntuvaa kasvua.
Myös Kaslink hakee kauravälipaloilleen menestystä kansainvälisillä markkinoilla. Yhtiö toimii jo 15 maassa ja avasi vast'ikään myyntikonttorinsa Hollantiin.
Yhtiön liikevaihto kuluvana vuotena on noin 60 miljoonaa euroa. Työntekijöiden määrä on kasvanut alkuvuoden 140:sta loppuvuoden 170:een.
Kaslink aloitti toimintansa vuonna 2001 kastikepohjien valmistajana.
Vuonna 2006 yhtiö siirsi toimintansa kokonaan Kouvolaan, jossa tuotantolaitoskin sijaitsi. Kaslink kehittyi vähitellen kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi.
Kaslink on siirtynyt perinteisen sopimusvalmistajan roolistaan brändiliiketoimintaan omilla tuotemerkeillään.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

