Marimekko paransi tulostaan – Suomen myyntiverkosto laajenee Eurokankaisiin
Ensimmäisellä vuosineljänneksellä kasvoivat sekä liikevaihto että liiketulos.Marimekko käänsi tammi–maaliskuun tuloksensa positiiviseksi. Yhtiön ensimmäisen neljänneksen vertailukelpoinen liikevoitto oli 1,1 miljoonaa euroa. Viime vuonna vastaavaan aikaan liiketulos oli 0,3 miljoonaa euroa pakkasella.
Marimekon ensimmäisen neljänneksen liikevaihto kasvoi seitsemän prosenttia 22,5 miljoonaan euroon.
Marimekon myynti Suomessa kasvoi 17 prosenttia, mikä johtui yhtiön mukaan Suomessa vuosittain toteutettavan myyntikampanjan ajoituksen muutoksesta. Suomi kattaa noin puolet yhtiön liikevaihdosta.
"Olen iloinen siitä, että Suomessa vähittäiskaupan yleisessä markkinatilanteessa on vihdoin nähtävissä piristymisen merkkejä ja kauppa on kääntynyt nousuun useamman heikomman vuoden jälkeen", Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko sanoo tiedotteessa.
Suomalainen kangaskauppaketju Eurokangas ja Marimekko julkistivat tänään yhteistyönsä, jonka myötä Marimekon kankaat tulevat myyntiin osaan Suomen Eurokangas-myymälöistä sekä Eurokankaan verkkokauppaan.
Eurokankaan myymälöihin Vantaan Tammistossa ja Helsingin keskustassa rakennetaan Marimekon shop-in-shop-myymälät kesän aikana.
Eurokangas tarjoaa myös Marimekon kankaille samat suunnittelu-, ompelu- ja asennuspalvelut kuin muille myymilleen kankaille.
Samalla Marimekko ja Eurokangas sopivat lisenssiyhteistyöstä, joka koskee paloturvallisia kankaita.
Eurokankaan valikoimiin tuleva paloturvallisten kankaiden mallisto koostuu aluksi seitsemästä eri kuosista ja niiden värivariaatioista. Paloturvalliset kankaat on valittu julkitilojen asiakastarpeet huomioiden.
Muokattu 11.5. klo 15.45: Eurokankaaseen myyntiin tuleva paloturvallisten kankaiden mallisto koostuu seitsemästä eri kuosista, ei koko Eurokankaaseen myyntiin tuleva mallisto kuten tekstissä alunperin virheellisesti mainittiin.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

