Maatalousministeri Lepän kritiikki kaupan merkeistä saa kyytiä alan toimijoilta
ETL:n toimitusjohtaja Heikki Juutisen mielestä tulevan maatalousministeri Jari Lepän (kesk.) näkemys kaupan merkeistä on vanhanaikainen.
Kaupan omien tuotemerkkien eli private label -tuotteiden määrä kasvaa koko ajan. Kuva: Markku VuorikariKaupan ja elintarviketeollisuuden edustajat tyrmäävät tulevan maatalousministerin Jari Lepän (kesk.) näkemyksen siitä, että ruokakaupan omat tuotemerkit ovat markkinahäirikköjä.
Elintarviketeollisuusliiton toimitusjohtaja Heikki Juutinen pitää näkemystä vanhanaikaisena. Hänestä ne olivat häiriköitä kymmenen vuotta sitten, mutta nykyään sellaista ongelmaa ei ole.
Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtajan Kari Luodon mukaan kaupan omat merkit vain kirittävät kilpailua.
Lue myös:
Tuore maatalousministeri Leppä pitää kaupan omia brändejä markkinahäirikköinä
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
