Koronakriisi lisäsi selvästi lemmikkien määrää, ja se näkyy Musti Groupin hyvässä tuloksessa
Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon.
Musti Groupin mukaan hyvää kasvua selittää osaltaan lemmikkien määrän lisääntyminen. LEHTIKUVA / ONNI OJALALemmikkieläintarvikeyhtiö Musti Groupin oikaistu ebita-liikevoitto yli puolitoistakertaistui 6,4 miljoonaan euroon huhti–kesäkuussa edellisvuoden samaan aikaan verrattuna. Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa yli 16:a prosenttia.
Yhtiön mukaan kasvua osaltaan selittää se, että rekisteröityjen koiranpentujen määrä kasvoi samalla ajanjaksolla Ruotsissa 14 prosenttia, kun vuotta aiemmin kasvua oli 5 prosenttia. Kehitys on Suomessa ja Norjassa ollut samansuuntaista.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
