
Juustoportin mainos voitti MT:n 100-vuotisjuhlavuoden mainoskilpailun pääsarjan - palkintona kullattu suokuokka
Maitolasit-mainoksessa itse tuote, Vapaan lehmän maito, on pantu rehdisti esille. Voittoisan mainoksen toteutti Folk Finland -mainostoimisto.
"Minä en elä ikuisesti, metsä eläköön" -mainos The Artist -toimistolta tavoittelee testamenttilahjoittajia kansalaisjärjestöille. Kuva: The ArtistPääsarjassa eli Grand Prix -sarjassa kilpailivat kaikki maaseutuun liittyvät mainokset, jotka on julkaistu Suomessa ilmestyvässä painetussa lehdessä kilpailuaikana eli tämän vuoden tammi-elokuussa.
"Pienen valmistajan oli kyettävä kustannustehokkaasti erottautumaan uudella tuotteella suurten meijereiden puristuksessa. Haluttiin tulla keskelle keittiönpöytää täysin uudenlaisella vaihtoehdolla, joka on paitsi maukkaampi ja tuoreempi, myös tuotantotavaltaan eläintä arvostava. Tahdottiin puhutella makua ja laatua arvostavaa kuluttajaa", mainoksen toteutuksesta vastannut Folk Finland kertoo tiedotteessa.
Kilpailussa oli myös broadsheet-sarja, jossa kisasivat MT:ssä ilmestyneet mainokset.
Tässä sarjassa raati valitsi parhaaksi Vastuullinen lahjoittaminen ry:n "Minä en elä ikuisesti, metsä eläköön" -mainoksen, jonka toteutti The Artist -toimisto. Mainos tavoittelee testamenttilahjoittajia kansalaisjärjestöille.
"Mainos on erinomainen kokonaisuus, jossa on sekä hienosti toteutettu kuva joka alleviivaa tyylillä mainoksen sanomaa, että todella komea teksti joiden kautta viesti jää kerralla mieleen", perustelee kilpailun raatia vetänyt Anssi Järvinen.
Kultainen Kuokka on Maaseudun Tulevaisuuden 100-vuotisjuhlan kunniaksi järjestetty kilpailu, jossa palkitaan parhaat Suomen maaseutua käsittelevät painetun median mainokset.
Kilpailun raatiin kuuluivat Anssi Järvinen, Olli Kantola, Markus Routasalo sekä Päivi Topinoja-Aranko.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
