Taksimatkojen ongelmista voi saada hyvityksiä – "Tärkeää, että kuluttajat käyttävät oikeuksiaan"
Jos asia ei selviä reklamaatiolla, apua saa kuluttajaneuvonnasta.
Taksimatkat saattavat poiketa alun perin sovitusta: pirssi voi jäädä tulematta tai matka on luvattua kalliimpi. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN Kuva: LEHTIKUVA / VESA MOILANENTaksimatkaan liittyvistä ongelmista kannattaa aina ilmoittaa ensin taksikeskukseen tai -yritykseen, muistuttaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto. Jos asia ei selviä reklamaatiolla, apua saa kuluttajaneuvonnasta.
Taksimatkat saattavat poiketa alun perin sovitusta. Taksi voi esimerkiksi jättää tulematta tai matka on kalliimpi kuin mitä on luvattu.
Viraston lakimiehen Jukka Kaakkolan mukaan on tärkeää, että virhetilanteessa kuluttajat käyttävät oikeuksiaan. Viraston tiedotteen mukaan virhe tulee hyvittää ensisijaisesti hinnanalennuksella.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
