Keskon myynti laski markkinoita hitaammin
Keskon kotimaan myynti jatkoi supistumistaan toukokuussa. Ulkomailla kauppayhtiö onnistui kasvattamaan myyntiään rauta- ja erikoiskaupassa.Kesko myi päivittäistavaraa toukokuussa 378,2 miljoonalla eurolla, mikä on 3,9 prosenttia edellisvuotta vähemmän.
Keskon mukaan lasku johtuu kuluttajien ostovoiman supistumisesta. Pääjohtaja Mikko Helander on silti tyytyväinen, sillä Kesko on voittanut markkinaosuutta.
"Vaikka kuluttajien ostovoima näyttäisi edelleen supistuvan kotimaassa, Kesko on pärjännyt erityisesti ruoan äärimmäisen kovassa hintakisassa erinomaisesti ja jopa kasvattanut viime aikoina markkinaosuuttaan ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2012", Helander sanoo tiedotteessa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
