Lähikauppaostos piti Keskon päivittäistavarakaupan kasvussa helmikuussa
Keskon vertailukelpoinen myynti laski helmikuussa sekä päivittäistavarakaupassa että rakentamisen ja talotekniikassa.Kesko-konsernin myynti kasvoi helmikuussa lähes neljänneksen 813,5 miljoonaan euroon. Myynnin kasvua pitivät yllä Suomen Lähikaupan sekä Onnisen yritysostot viime vuonna. Vertailukelpoisesti Keskon helmikuun myynti laski ilman näitä yritysjärjestelyjä 1,7 prosenttia. Myös toimituspäiviä oli yksi vähemmän kuin vuosi sitten helmikuussa.
Keskon päivittäistavarakaupan myynti oli helmikuussa 351 miljoonaa euroa, ja se kasvoi yhdeksän prosenttia viime vuoden helmikuusta. Päivittäistavarakaupan myynti ilman Suomen Lähikauppaa oli 337,2 miljoonaa euroa ja myynnin vertailukelpoinen kehitys oli -3,0 prosenttia.
Keskon päivittäistavarakaupan myynti oli tammikuussa 399,6 miljoonaa euroa ja myynti kasvoi 18,9 prosenttia. Päivittäistavarakaupan myynti ilman Suomen Lähikauppaa oli 343,7 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen myynti kasvoi 4,6 prosenttia.
Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti oli helmikuussa 351 miljoonaa euroa ja se kasvoi 49,8 prosenttia. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti ilman Onnista oli 236,0 miljoonaa euroa ja se laski paikallisissa valuutoissa 2,4 prosenttia. Suomessa myynti laski 0,6 prosenttia ilman Onnista. Ulkomailla myynti laski paikallisissa valuutoissa 4,9 prosenttia ilman Onnista. Rauta- ja sisustuskaupan myynti laski 0,3 prosenttia paikallisissa valuutoissa. Vapaa-ajankaupan myynti Suomessa kasvoi 3,6 prosenttia, maatalous- ja konekaupan myynti laski 6,3 prosenttia ja huonekalukaupan myynti laski 5,2 prosenttia.
Autokaupan myynti oli helmikuussa 76,3 miljoonaa euroa ja se kasvoi 13,2 prosenttia edellisestä vuodesta. Autokaupan myynti ilman AutoCarreraa oli 72,8 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen kehitys oli +8,0 prosenttia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

