Saitko viestin tuntemattomasta numerosta? KKV tutkii päivittäistavarakauppaa tekstiviestikyselyllä
Kysely liittyy SOK:n ja Stockmann Herkun väliseen yrityskauppaan ja sen jatkokäsittelyyn.Oletko asioinut viime aikoina S-ryhmän tai K-ryhmän kaupoissa? Saatoit saada pian kaupparessusi jälkeen tekstiviestin Kilpailu- ja kuluttajavirastolta.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) selvittää parhaillaan päivittäistavarakaupan kilpailutilannetta asiakkaille tekstiviestillä lähettävällä kyselytutkimuksella.
Tutkimus liittyy KKV:ssä vireillä olevaan SOK:n ja Stockmann Herkun väliseen yrityskauppaan ja sen jatkokäsittelyyn.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto kertoo, että kysely on suunnattu tiettyinä päivinä Stockmannin Herkku-myymälöissä tai tietyissä S- ja K-ryhmän myymälöissä asioineille Stockmannin, S-ryhmän ja K-ryhmän asiakkaille.
Asiakkaiden yhteystiedot on poimittu Stockmannin, S-ryhmän ja K-ryhmän kanta-asiakasjärjestelmistä. Kysely on henkilökohtainen.
Kyselytutkimuksen taustatietoina hyödynnetään Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kanta-asiakasjärjestelmien sisältämiä tietoja.
Tietojen poiminta kaupan ryhmittymien kanta-asiakasjärjestelmistä perustuu KKV:n määräykseen. KKV:lla on kilpailulain nojalla oikeus saada kaikki yrityskaupan arvioimiseksi tarpeelliset tiedot.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto korostaa, että kyselytutkimuksen vastauksia ja kanta-asiakasjärjestelmästä poimittuja tietoja käytetään vain yrityskaupan kilpailuvaikutusten arviointiin viranomaisprosessissa. Tietoja ja vastauksia ei luovuteta ulkopuolisille eikä niitä käytetä kaupallisiin tarkoituksiin.
KKV:n tietoon ei tule yksittäisten asiakkaiden nimiä eikä osoitetietoja. Virasto saa tietoonsa ainoastaan asiakkaiden puhelinnumerot. Kyselyn vastaukset käsitellään anonyymisti.
Tutkimuksen teknisestä toteutuksesta vastaa ulkopuolinen tutkimuslaitos, Feelback Oy.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

