"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon
Teuvalainen lihatila laatii vastausta Helsingin bussikampanjan aiheuttamaan valitukseen.
Tämä ei sovi. Vai sopiiko? Siitä päättää mainonnan eettinen neuvosto. Kuva: Suomen Liikennemediat OyEteläpohjalaisen Laidun Hereford -lihatilan "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -mainoskampanja Helsingin busseissa on tuottanut valituksen mainonnan eettiseen neuvostoon.
"Laadimme parhaillaan vastausta lausuntopyyntöön", kertoo teuvalaistilan isäntä Jussi Harju.
"Valittaja oli kokenut epäsopivaksi sen, että puhuttiin lihasta ja Tinderistä samassa yhteydessä."
Tinder on internetissä toimiva deittipalvelu. Laidun Hereford hakee mainoskampanjalla lisää suoramyyntiasiakkaita verkkokauppaansa. Harjun mukaan mainoskampanjaa ei ole tarkoitettu loukkaavaksi. Mainonnan eettinen neuvosto on Keskuskauppakamarin ylläpitämä toimielin, joka antaa lausuntoja siitä, onko mainos hyvän tavan mukainen.
Harju kertoo, että huomioarvon lisäksi mainoskampanja on tuottanut myös konkreettista tulosta verkkokaupassa.
"Tilauksiakin on oikeasti tullut."
MT:n juttu mainoskampanjasta: "Parempaa lihaa kuin Tinderissä", mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
