Melan ruuhkat hellittivät
Asiakastyytyväisyys parani Maatalousyrittäjien eläkelaitoksen (Mela) palveluihin, kun hakemusten käsittely nopeutui. Tietotekniikka on takkuillut yli kaksi vuotta.Toimitusjohtaja Päivi Huotari kehuu Melan viime vuonna pystyneen nopeuttamaan etuushakemusten käsittelyä.
”Myönteinen kehitys näkyi välittömästi asiakaspalautteessa”, Huotari toteaa.
Myel-vakuutetut arvostivat Melan viime vuoden työtä kouluarvosanalla kahdeksan. Edellisvuonna tuli miinusmerkki kahdeksikon perään.
”Asiakastyytyväisyys näyttää tämän vuoden alussa jo kahdeksan plussaa”, Huotari iloitsee.
Mela kysyy kuukausittain sadalta juuri asioineelta arvosanaa palvelustaan. Palautetta antaa vuosittain toista tuhatta myel-vakuutettua.
Hakija saa nyt päätöksen työtapaturmasta kuukaudessa keskimäärin. Tilanne on sama vanhuuseläkkeissä. Kaksi kuukautta puidaan työkyvyttömyyseläkkeitä.
Tilanne oli puolitoista vuotta sitten huonoin työkyvyttömyyseläkkeissä. Silloin siitä sai päätöksen 3,5 kuukaudessa ja työtapaturmasta 2,5 kuukaudessa.
Tietotekniikan ongelmat ovat vaivanneet työtä Melassa yli kaksi vuotta.
Melassa siirryttiin sähköiseen asiakirjanhallintaan. Työntekijöillä vei aikaa, ennen kuin he saavat liitteet näytölle. Työt seisoivat. Niitä tehtiin osin kahteen kertaan.
”Toistaiseksi sovellutukset toimivat taas hyvin”, johtaja Antti Huhtamäki toteaa ja koputtaa puuta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
