Lähituotteilla pääsy nyt myös kauas, kun K-ryhmä helpottaa niiden löytämistä ilmaisen digialustan avulla
Suomalaiset pientuottajat saavat tuotteensa yli 1200 K-ruokakauppiaan nähtäville digialustan kautta.
Sopivien lähituotteiden löytäminen ja kauppakohtaisten sopimusten solmiminen on aikaa vaativaa työtä. K-ryhmä toivoo uuden alustan helpottavan tilannetta. Kuva: Jaana KankaanpääK-ryhmä on kehittänyt uuden digitaalisen alustan sujuvoittamaan yhteistyötä kauppojen ja lähituottajien välillä. Tuottajat voivat tallentaa koko valikoimansa näkyviin alustalle veloituksetta, ja tuotteet näkyvät K-kauppiaille ympäri Suomen.
”Alustan käyttöönotto vähentää tuotetietojen manuaalista kirjaamista eri järjestelmiin. Kun kauppa päättää ottaa tuotteen valikoimaansa, tuotetiedot välittyvät alustalta yhdellä klikkauksella aina verkkokauppaan asti. Tämä poistaa monta työlästä välivaihetta ja arvoketju pientuottajalta aina loppuasiakkaalle asti suoraviivaistuu”, toteaa Keskon päivittäistavarakaupan kehitysjohtaja Jani Rantala tiedotteessa.
Rantalan mukaan tuottajat voivat näin hakea kasvua uusilta alueilta, kun sekä normaali valikoima että myös tulevat ja sesonkituotteet näkyvät K-kauppiaille ympäri Suomen. K-kauppiaat ovat tottuneet käyttämään työkalua, sillä se on heille ennestään tuttu.
Alusta on avoin myös sellaiselle tuottajalle, jolla ei ole sopimusta suoraan Keskon kanssa.
Alusta on tähän asti ollut testikäytössä, mutta nyt siihen voivat rekisteröityä kaikki halukkaat.
Jyväskyläläinen Hangaround & Nobody Brewing pienpanimo kokeili alustaa lähikauppiaan ehdotuksesta.
”Koko valikoimamme löytyy alustalta, ja pidämme tuotetietoja yllä aktiivisesti. Pienenä toimijana palvelun valtakunnallisuus on meille tärkeää, sillä tavoitamme sen kautta kauppoja myös muualtakin kuin lähialueeltamme. Toivon, että K-kauppiaat kiinnostuvat oluistamme ja ottavat rohkeasti yhteyttä meihin”, pienpanimon perustajajäsen Pekka Korhonen kertoo tiedotteessa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






