Kaupan merkit haastavat luomuyrityksiä
Hintakilpailu luomussa kasvaa, kun kaupan merkit jyräävät ja elintarvikejätit tulevat luomumarkkinoille.Luomualan yrityksille asettaa haasteita muun muassa kaupan omien merkkien suosion kasvu myös luomuna sekä suurien elintarvikejättien tulo luomumarkkinoille, sanoo brittiläisen konsulttiyhtiö Ecovia Intelligencen toimitusjohtaja Amarjit Sahota.
Molemmat muutokset merkitsevät hintakilpailun lisääntymistä.
Yksi keino kilpailla sitä vastaan on innovatiivisuus.
"Innovaatiot voivat koskea esimerkiksi uusia tuotteita, jakelua, eettistä raaka-ainehankintaa tai vihreää pakkaamista. Yritysten on laajennettava ympäristönäkökulmaansa ja luotava tuotteita, jotka heijastavat sitä", Sahota havainnollistaa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

