S-market lähti jälleen vegaanihaasteeseen: Laskee tuotteiden hintoja tammikuussa
Haasteen kerrotaan näkyvän tänä vuonna aiempaa enemmän myös myymälöissä.
S-marketin tavoitteena on lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä merkittävästi. Kuva: Sanne KatainenS-market kertoo tekevänsä tänäkin vuonna yhteistyötä Vegaanihaasteen kanssa. S-ryhmän vastuullisuusohjelman tavoitteena on, että 65 prosenttia sen myymästä ruoasta on kasvipohjaista vuonna 2030.
”Haluamme kannustaa asiakkaitamme lähtemään mukaan haasteeseen ja kokeilemaan erilaisia tuotteita ja vaihtoehtoja avoimin mielin”, S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja ja Pro Vege ry:n hallituksen jäsenenä toimiva Antti Oksa kertoo tiedotteessa.
S-market kertoo alentavansa tammikuun ajan Muu- ja Alpro-sarjojen tuotteiden hintaa 20 prosenttia. Tällä on Oksan mukaan tarkoitus selvittää, miten hinnan lasku vaikuttaa kasvipohjaisten tuotteiden kysyntään.
S-ryhmän myyntidatan mukaan kasvipohjaisten tuotteiden kasvuvauhti on hidastunut viime aikoina, kun taas maito- ja juustohyllyjen kasvipohjaisten tuotteiden myynti on kasvanut pari prosenttia. Lihaa korvaavien kasviproteiinituotteiden myyntivolyymi on myös miinuksella.
”Tiedämme, että inflaation myötä asiakkaat tinkivät ensimmäisenä sellaisista tuotteista, joille löytyy edullisia korvaavia vaihtoehtoja, mikä osaltaan vaikuttanee myös näiden tuotteiden myyntiin. Erityisesti tämä näkyy sekasyöjien valinnoissa”, Oksa sanoo.
Vegaanihaaste on avoin ja maksuton kampanja, johon on osallistunut yli 170 000 suomalaista. Mukaan ilmoittautuneille lähetetään päivittäin sähköpostitse reseptejä ja muuta aiheeseen liittyvää tietoa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






