Älykoodi auttaa hunajan myynnissä
Hunajan markkinoinnissa ja myynnissä älykoodi on hyvä renki mutta huono isäntä.Oikein kohdistettu älykoodi on kuluttajalle kätevä tiedon lähde. Kaikilla ei kuitenkaan ole koodien lukemiseen vaadittavaa älypuhelinta, joten pelkästään sen varaan ei markkinointia pidä jättää.
Älykoodin etu on, että se ohjaa asiakkaan helposti ja nopeasti haluttuun paikkaan.
Pelkoa osoitteen kirjoitusvirheistä ei ole, koska koodia pitkin asiakas voi siirtyä suoraan yrityksen kotisivuille, kampanjasivustolle tai vaikka Facebookiin, selittää kuluttajaneuvoja Tuula Lehtonen Suomen Mehiläishoitajain Liitto ry:stä.
Koodeja hyödynnetään usein tuotteen muun markkinoinnin ohella: koodin voi lisätä lehtimainokseen tai tuotteen etikettiin.
Älykoodin on johdettava sivustolle, joka varmasti toimii myös älypuhelimissa ja tableteissa, Lehtonen painottaa.
”Sivun on oltava niin mielenkiintoinen, että aihe kiinnostaa kävijää myös tulevaisuudessa.”
Kaikilla asiakkailla ei ole mahdollisuuksia lukea älykoodeja. Siksi kannattaa tarkkaan miettiä, mitä tietoa koodiin sisällyttää, Lehtonen neuvoo.
Älykoodien tekeminen on helppoa, ja niitä voi tehdä itse internetin tarjoamilla palveluilla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

