Ruuan tuottajan pitää tunnistaa trendien muutokset
Ruuan tuottamisen ja kuluttamisen yhteyttä ei pidä pelkistää liiaksi: ihminen ei syö vain elääkseen. Kauppojen hyllyillä pitäisi näkyä asumisen, elämäntapojen, perhemuotojen ja terveystietoisuuden muutokset.Ihmisten kulutustottumukset ja elämäntavat muuttuvat, ja se vaikuttaa siihen, mitä halutaan ostaa ja syödä. Uusien vaatimusten pitäisi taas näkyä nopeasti kaupan hyllyillä, toteaa Tamira Snell tanskalaisesta tulevaisuustutkimuslaitoksesta CIFS:ta.
Uusi kuluttaja haluaa laatua mutta myös helppoa ja tehokasta. Niinpä pirtelö on nyt smoothie – superruokaa, johon voi tiivistää koko aterian.
”Ja jotkut kuluttajat vaativat ruokaa, jonka tuottamisessa ei ole syntynyt lainkaan jätettä”, Snell sanoo.
Snell puhui ruuankulutuksen trendeistä Finpron tilaisuudessa viime viikolla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

