Tekoäly auttoi kehittämään uuden Coca-Colan – maku ”tulevaisuudesta”
Coca-Colan kehityksessä on käytetty apuna tekoälyä.Syyskuussa kauppoihin on saapumassa rajoitettu erä Coca-Colaa, jonka maun ja pakkauksen kehittämisessä on hyödynnetty tekoälyä. Juoman nimi on Coca-Cola Zero Sugar 3000, joka viittaa valmistajan mukaan makuun vuodelta 3000.
Uuden kolan kehittämisessä on hyödynnetty ihmisten ja tekoälyn ymmärrystä siitä, kuinka ihmiset kokevat tulevaisuuden tuntemusten, toiveiden, värien ja makujen kautta. Coca-Cola keräsi ympäri maailmaa ihmisten makumieltymyksiä ja trendejä saadakseen käsityksen ihmisten tulevaisuuden ajatuksista.
”Kerätyt näkemykset ja tekoälyn suosittelemat makuprofiilit toimivat tuotekehityksen inspiraationa”, tiedotteessa kerrotaan.
Coca-Cola kertoo, että Coca-Cola 3000 haastaa perinteiset makunormit ja tarjoaa ennenkokemattomia makuja.
Pääsimme maistamaan juomaa ennakkoon, ja on todettava, että perinteiseltä Colalta juoma ei tuoksu tai maistu. Maussa erottuu persikkaa tai uuniomenaa ja ehkä kanelia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





