PKS Sähkönsiirto selvittää sähkökatkoihin liittyviä laskutusvirheitä – virheistä kärsineet asiakkaat saavat korvauksia
Asiakkaiden ei tässä vaiheessa tarvitse tehdä toimenpiteitä virallisten tietojen tutkimiseksi.
PKS Sähkönsiirto käy läpi sähköverkossa sattuneet sähkökatkot sekä niiden vaikutuspiirissä olleiden asiakkaiden mittaus- ja laskutustiedot. Kuva: Petteri KivimäkiPKS Sähkönsiirto selvittää esiin tulleet sähkökatkoihin liittyneet mittaus- ja laskutustiedoissa olleet virheet, yhtiö kertoo tiedotteessa.
”Kyseessä on ollut tietojärjestelmävirhe, joka liittyy sähköverkossa sattuneiden sähkökatkojen tietojen siirtymiseen järjestelmästä toiseen”, asiakkuuspäällikkö Nisse Rimpilä kertoo.
PKS Sähkönsiirto käy läpi sähköverkossa sattuneet sähkökatkot sekä niiden vaikutuspiirissä olleiden asiakkaiden mittaus- ja laskutustiedot.
”Tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joiden kohdalla virhe on tapahtunut ja korvaamme ne asiakkaillemme”, Rimpilä sanoo.
Asiakkaiden ei tässä vaiheessa tarvitse tehdä toimenpiteitä virallisten tietojen tutkimiseksi. Virhe tietojen siirtymisessä on alustavien selvitysten mukaan sattunut tietojärjestelmien päivitysvaiheessa. PKS Sähkönsiirto pyrkii varmistamaan, että vastaavaa ei tapahdu jatkossa.
”Kyse on asiakkaidemme luottamuksesta meihin sekä suomalaiseen energiajärjestelmään ja otamme asian erittäin vakavasti. Meidän olisi myös pitänyt tiedottaa asiasta laajasti jo siinä vaiheessa, kun ensimmäiset virhetapaukset tulivat tietoomme”, Rimpilä pahoittelee.
PKS Sähkönsiirto tiedottaa selvitysten ja korvausasioiden etenemisestä.
Pohjois-Karjalan Sähkö -konserniin kuuluva PKS Sähkönsiirto Oy vastaa sähkönjakelusta ja yli 22 000 kilometrin sähköverkosta Pohjois-Karjalan ja Koillis-Savon alueella. Asiakkaita yhtiöllä on lähes 90 000.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





