Komissio markkinoi maatalouspolitiikkaa nuorille kaupunkilaisille
Pidetään huolta juuristamme -kampanja mainostaa Euroopan unionin yhteistä maatalouspolitiikkaa. Euroopan komission kolmevuotisen tiedotuskampanjan tavoitteena on tuoda maatalous lähemmäs nuorten kaupunkilaisten arkea.Euroopan komission maatalouden ja maaseudun kehittämisen pääosaston tiedotuskampanja on suunnattu suurelle yleisölle, opettajille sekä yläkoulun ja lukion oppilaille.
Tavoitteena on tuoda maatalous lähemmäs kaupunkilaisten arkea.
Kampanjan koordinaattori Patricia Libert Euroopan komission maatalouspääosastolta kertoo, että tutkimusten mukaan etenkin nuoret kaupunkilaiset kokevat kadottaneensa yhteyden maaseutuun.
”Nuorempi sukupolvi ei ymmärrä, että leivän takana on viljelijä, joka viljelee viljaa.”
Kampanja alkoi lokakuussa ja jatkuu vuoden 2015 lokakuuhun. Se näkyy 28 Euroopan unionin jäsenmaassa kaikilla EU-kielillä.
Tiloille avoimia ovia
Suomessa on nähty maalis–huhtikuussa mainoksia elokuvateattereissa. Joissain EU-jäsenmaissa nähdään myös tv-mainoksia.
Kampanjaan myös liittyy erilaisia tapahtumia: seminaareja ja markkinoita. Lisäksi maatilojen toivotaan järjestävän avoimien ovien päiviä.
Kampanja liittyy unionin yhteisen maatalouspolitiikan uudistamiseen.
Loppuvuoden aikana opettajille julkaistaan maataloutta ja maatalouspolitiikan uudistusta käsittelevää materiaalia.
”Kampanjan budjetti ei nosta komission maatalouspääosaston viestintäbudjettia”, Libert kertoo, mutta ei paljasta kampanjaan käytetyn rahan määrää.
Kampanjan sivut:
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

