S-ryhmän myynti kasvoi 2,7 prosenttia puolessa vuodessa – verkkokauppaan 30 prosentin lisäys viime vuoteen verrattuna
Kasvua tuli eniten kotimaisesta päivittäistavarakaupasta.S-ryhmän tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti kasvoi 2,7 prosenttia ja oli 5 610 miljoonaa euroa.
Myynti kasvoi erityisesti kotimaan päivittäistavarakaupassa. Myös muissa liiketoiminnoissa oli hyvä vauhti päällä.
"Kokonaismyyntimme jatkoi tasaista kasvua alkuvuoden aikana, ja etenkin lämmin alkukesä on saanut asiakkaamme liikkeelle", SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo.
S-ryhmän Suomen päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 5,8 prosenttia ja oli 3 562 miljoonaa euroa. Kasvu oli kaupparyhmän mukaan edelleen selvästi alan markkinakehitystä vauhdikkaampaa.
Heikkilä kertoo, että yhä useampi S-ryhmän asiakas on löytänyt myös ruoan verkkokaupan.
"Ruoan verkkokaupan myynti kasvoi 30 prosenttia edellisvuoden vastaavaan aikaan verrattuna."
Muissa liiketoiminnoissa myynti kehittyi odotusten mukaan. Esimerkiksi ABC-asemien myynti kasvoi kautta linjan kaikissa ketjun toiminnoissa. Hotellien myyntiä nostivat sekä kotimaisten että ulkomaisten matkailijoiden kasvanut määrä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

