Porilaisen perheyrityksen vastaisku kulutuspäivään ‒ verkkokauppa kiinni Black Fridayn ajan
Villa & Peite kehottaa hankkimaan laadukkaita ja mahdollisimman kestäviä tuotteita silloin kun niitä tarvitaan.
Black Friday on vuosien saatossa laajentunut yksittäisestä alennuspäivästä jopa useita viikkoja kestäväksi kampanjaksi. Kuva: Jaana KankaanpääMoni yritys on viime vuosina liittynyt mukaan Amerikasta lähtöisin olevaan Black Friday -alennusmyyntipäivään, mutta kaikki eivät kampanjoi ostohuuman edistämiseksi. Vastalauseen kulutukselle ja ostohysterialle esitti myös porilainen täkkejä, peittoja, tyynyjä ja patjoja valmistava tekstiilialan perheyritys Villa & Peite.
”Globaalin kulutusjuhlan vastalauseena pidämme verkkokaupan suljettuna Black Fridayna”, yritys kertoo tiedotteessaan.
”Teemme intohimolla töitä laadukkaamman huilimisen, koisimisen ja uinumisen puolesta ‒ joka ikinen päivä.”
Yritys muistuttaa tiedotteessaan maapallon luonnonvaroista, joita tällä hetkellä käytetään vuosittain 1,7 -kertaisesti.
”Hankitaan laadukkaita ja mahdollisimman kestäviä tuotteita silloin kun niitä tarvitsemme.”
Yritys nostaa nettisivuillaan keskeiseksi arvokseen arvostuksen villamateriaalia kohtaan.
”Maksamme lampureille reilun hinnan ja sitoudumme pitkäaikaiseen yhteistyöhön. Tavoitteenamme on kasvattaa kotimaisen villan hyötykäyttöä sekä arvostusta. Kaikki ostamamme villa käytetään omiin tuotteisiimme.”
Vastavoimaksi kulutuspäivälle syntynyt Älä osta mitään -päivä haastaa kuluttajat kokeilemaan ostoslakkoa yhden päivän ajan.
”Alun perin Älä osta mitään -päivän tarkoitus oli, että yhden päivän ajan pohditaan omia kulutuspäätöksiä ja sitä, tarvitseeko kaikkea aina ostaa”, toteaa Suomessa kampanjaa järjestävän Luontoliiton viestintäpäällikkö Merja Forsman Ylelle.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





