Maaseudun Tulevaisuus liittyy Kärkimediaan: ”MT:n sivumäärä voi mahdollisesti kasvaa”, ennakoi Viestimedian myyntijohtaja Robert Kullström
Maaseudun Tulevaisuus liittyy huhtikuun alusta osaksi Kärkimediaa, joka on Suomen suurimpien sanomalehtien omistama myynti- ja markkinointiorganisaatio. MT:n sisällöt pysyvät entisellään.
Maaseudun Tulevaisuus on Suomen toiseksi luetuin sanomalehti tuoreimman KMT-tutkimuksen mukaan. Viestimedian myyntijohtaja Robert Kullström ennakoi MT:n myynnin kasvavan Kärkimediaan liittymisen myötä. Kuva: Jaana Kankaanpää, Juho Leskinen, kuvankäsittely: Aatu JaakkolaViestimedian julkaisema sanomalehti Maaseudun Tulevaisuus liittyy Kärkimediaan 1.4.2023 alkaen.
Kärkimedia on markkina-alueidensa suurimpien sanomalehtien yhdessä omistama myynti- ja markkinointiorganisaatio. Kärkimedian tehtävä on myydä, markkinoida ja kehittää koko sanomalehtimediaa.
Viestimedian myyntijohtaja Robert Kullström on erittäin tyytyväinen Maaseudun Tulevaisuuden pääsemisestä osaksi Kärkimediaa.
”Tämän pitäisi tuoda MT:lle lisämyyntiä”, hän ennakoi.
Maaseudun Tulevaisuuden sisällöt pysyvät entisellään. Sekä painetussa lehdessä että MT.fi-sivustolla näkyy huhtikuusta alkaen uudenlaisia mainostajia, Kullström kertoo.
”Aiemmin mainostajat ovat olleet pääasiassa maatalous- ja metsäsektorilta, mutta jatkossa mainostajia näkyy myös muista organisaatioista, jotka mainostavat muun muassa Kärkimediaan kuuluvissa paikallislehdissä.”
Kullström korostaa, että maa- ja metsätalousilmoitukset eivät vähene MT:ssä.
”Maaseudun Tulevaisuuden sivumäärä voi mahdollisesti kasvaa. Huhtikuun alusta Maaseudun Tulevaisuutta voi ostaa lisäksi Kärkimediasta”, hän sanoo.
”Vahva journalismi tarvitsee myös mainostajia pysyäkseen elinvoimaisena.” Tom Jungell, Kärkimedia
Kärkimedian toimitusjohtaja Tom Jungell iloitsee MT:n liittymisestä Kärkimediapakettiin.
”Suomen toiseksi suurimpana sanomalehtenä Maaseudun Tulevaisuus vahvistaa entisestään Kärkimedian vahvaa valtakunnallista ja paikallista tarjontaa mainostajille. Kattavuuden, vaikuttavuuden ja luotettavuuden lisäksi kotimaisen sanomalehtimedian käyttäminen on suomalaisilta yrityksiltä myös vastuullisuusteko, sillä vahva journalismi tarvitsee myös mainostajia pysyäkseen elinvoimaisena”, sanoo Jungell.
Huhtikuun alusta Kärkimediaan kuuluu 34 sanomalehteä, joiden printti- ja digimainonnan valtakunnalliset ja osavaltakunnalliset markkinoinnin ratkaisut ovat ostettavissa yhdestä paikasta.
Jopa 3,6 miljoonaa suomalaista lukee Kärkimedian sanomalehtiä joko painettuna tai digitaalisesti viikoittain.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





