Keskon liikevoitto laski liki 30 miljoonalla eurolla – pääjohtaja: kampanjat kasvattaneet asiakaskäyntejä ja myyntiä
Kokonaisuudessaan Keskon liikevaihto pysyi huhti-kesäkuussa käytännössä viime vuoden vastaavan ajankohdan tasolla.
Keskon vertailukelpoinen liikevoitto laski miltei 30 miljoonalla eurolla. LEHTIKUVA. Kuva: Heikki SaukkomaaKampanjat ja muut markkinointitoimenpiteet ovat kasvattaneet asiakaskäyntejä ja myyntiä K-ruokakaupoissa, sanoo Keskon pääjohtaja Mikko Helander tiedotteessa.
Kokonaisuudessaan Keskon liikevaihto pysyi huhti-kesäkuussa käytännössä viime vuoden vastaavan ajankohdan tasolla. Liikevaihto oli 3,1 miljardia euroa.
Rakentamisen ja talotekniikan kaupassa liikevaihto laski reilulla kymmenyksellä.
”Tulos laski sekä rautakaupassa että teknisessä tukkukaupassa rakentamisen volyymin heikennyttyä”, sanoo Helander.
Keskon vertailukelpoinen liikevoitto laski huhti-kesäkuussa 207,6 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 236 miljoonaa euroa.
Kesko täsmentää tulevaisuuden näkymiään ja tulosohjeistustaan. Nyt yhtiö arvioi vertailukelpoisen liikevoiton olevan tänä vuonna 680–760 miljoonaa euroa, kun aiemmin yhtiö arvioi sen olevan 680–800 miljoonaa euroa.
Täsmennys perustuu yhtiön mukaan ensimmäisen vuosipuoliskon kehitykseen sekä päivitettyihin arvioihin rakentamisen markkinan aiempaa heikommasta kehityksestä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






