HKScan osti Jokisen Eväät ja aloittaa yhteistyön Leipomo Rostenin kanssa
HKScanin tuotevalikoima laajenee vahvassa markkinakasvussa olevissa välipalatuotteissa.
HKScanin tuotevalikoima laajenee vahvassa markkinakasvussa olevissa välipalatuotteissa. Leipomo Rosten Oy esitteli tuotteitaan myös Berliinin Grüne Wochella Berliinissä vuonna 2019. Kuva: Jaana KankaanpääElintarvikekonserni HKScan laajenee kumppanuuksilla kasvavissa tuoteryhmissä. Ytiö aloittaa yhteistyön turkulaisen Leipomo Rostenin kanssa sekä ostamalla Jokisen Eväät Oy:n liiketoiminnan ja brändin. Nämä tukevat osaltaan HKScanin kasvua monipuoliseksi ruokataloksi.
HKScan kertoo tiedotteessaan, että syyskuussa Suomen markkinoille tuotavat välipalatuotteet valmistetaan Turussa Leipomo Rostenin tiloissa ja toimitetaan asiakkaille HKScanin myynti- ja jakeluverkoston kautta.
Tuotteissa käytettävä sian-, naudan- ja broilerinliha on kokonaan suomalaista lihaa HKScanin sopimustuottajilta.
”Välipalojen syöminen kasvaa edelleen ja HKScanilla on välipalatuotteissa vuosien kokemus. Yhteistyö Leipomo Rostenin kanssa täydentää tuotevalikoimaamme vahvassa kasvussa olevissa välipaloissa”, kertoo HKScanin Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Jari Leija.
HKScan osti Jokisen Eväät Oy:n liiketoiminnan ja brändin sekä jatkaa niiden kehittämistä yhdessä Kimmo Jokisen kanssa, joka siirtyy HKScanin palvelukseen. Yhtiö ei kerro kauppahintaa.
”HKScanin tuotevalikoimassa kala on jo nyt raaka-aineena aterioissa ja aterian komponenteissa. Kimmo Jokisen jatkaminen HKScanissa tämän tuoteryhmän johdossa yhdistettynä hänen pitkäaikaiseen kalaosaamisensa on meille tärkeä asia. Nyt alkava yhteistyö antaa meille mahdollisuuden perehtyä syvällisemmin kasvussa olevaan kalatuoteryhmään”, kertoo Leija.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
