Pitopalvelu välttää työläät kauppareissut tilaamalla ruuat verkosta
Aikaisemmin Erja ja Petri Mäkisen yrityksen kauppareissuihin kului parikin tuntia.
Porin Mikkolan Citymarket toimittaa verkko-ostokset kotiin pahvilaatikoissa. Transporin kuljettaja Tuula Kulta toi Tarja Lehtiselle Pirtin hautauspalvelun tilauksen. Kuva: Jussi PartanenPorissa täyden palvelun hautaustoimistoa pitävät Erja ja Petri Mäkinen hoksasivat verkkokaupan kätevyyden aikuisten lasten vinkistä.
Tavanomaisena viikonloppuna Mäkiset järjestävät pitopalvelun kolmeen muistotilaisuuteen. Jokaiseen osallistuu muutamasta kymmenestä jopa sataan vierasta, joten ruokaa tarvitaan runsaasti.
Osa haetaan tukusta itse, loput tilataan K-Citymarketin verkkokaupasta kotiovelle.
”Verkkokauppa vähentää meidän työtunteja mukavasti, kun ei itse tarvitse juosta kaupassa. Ennen kauppareissuun meni parikin tuntia. Ja kauhea roudaaminen, se oli aikamoista”, Erja Mäkinen kertoo.
Mäkiset suosivat laadukkaita, lähellä tuotettuja ja luomuraaka-aineita. Esimerkiksi salaattipöydän tomaateiksi valikoituu porilaisia, kypsänä poimittuja Nams-tomaatteja. Citymarketin tarjonta on sopinut vaatimuksiin hyvin.
Verkkokaupasta tuotteita ei tarvitse kauheasti etsiskellä. Tilaukset jäävät muistiin, ja järjestelmä suosittelee aiemmin toistuneita ostoksia.
”Kirjoitan ruokalistan ja vien sen saman tien nettitilaukseen. Heräteostoksetkin jäävät tekemättä. Se ei ehkä ole kauppiaan etu, mutta kuluttajan on.”
Toimitusajaksi voi valita muutaman tunnin aikaikkunan. Kun auto lähtee, asiakkaalle ilmoitetaan tarkempi aika. Mäkisille tämä riittää.
”Kun yritys toimii kotipiirissä, tässä on aina väkeä. Joillekin väljä kuljetusaika voi olla ongelma, mutta meille ei. Uskon, että jos ohjelma on kovin tiukka, siitä pystyisi tilauksen lisätiedoissa ilmoittamaan.”
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
