Venäläisille tarjotaan kanta-asiakaskorttia Joensuun seudulla
Joensuun seudun kehitysyhtiö Josek Oy on lanseerannut kanta-asiakaskortin venäläisille. Kortin menestystä seurataan kiinnostuneina myös muualla, missä venäläiset asioivat ostosmatkoilla.Etukortti on osa koko Joensuun seudun yhteistä palvelutason kehittämistä. Ideaa testattiin viime kesänä tehdyn palvelukartoituksen yhteydessä.
Yli 95 prosenttia haastatelluista venäläisistä piti ideaa hyvänä ja olisi ottanut kortin käyttöönsä. Myös kauppa- ja palveluyritykset suhtautuivat erittäin positiivisesti kortin tarjoamiseen Joensuun seudulla.
Kortti tarjoaa erilaisia etuja, alennuksia ja lisäpalveluja. Tässä vaiheessa mukana on parikymmentä yritystä. Kortteja on painettu 10 000 kappaletta, joita yritykset itse jakavat, sanoo Josekin projektipäällikkö Jaani Holma .
Holman mukaan kortti poikkeaa keskusliikkeiden kantakorteista siinä, ettei se kerrytä bonuksia eikä siinä ole liittymis- tai kuukausimaksuja. Myös varsinaisia kanta-asiakasohjelmia, joiden kautta lähestyttäisiin tarjouksilla, siihen ei liity.
Parhaimmillaan tämä on kestomainos kukkarossa, josta asiakkaat voivat kertoa tuttavilleen. Venäläiset kertovat mielellään kokemuksistaan suusta suuhun, Holma täsmentää.
Joensuu Region -kortti laajentuu myös älypuhelimiin. Sen kautta Suomen puolella matkaavat venäläiset näkevät kotoa käsin Joensuun seudun yritysten tarjoukset ja palvelut.
Pohjois-Suomessakin on pantu merkille venäläisten ostouskollisuus.
Kortit kiinnostavat venäläisiä, mutta erillistä kanta-asiakaskorttia ei ole harkittu. Lähinnä yritykset tarjoavat kaupan ketjujen kortteja, sanoo yritysneuvoja Eija Jussila-Salmi Rovaniemen Kehitys Oy:stä.
Lisäksi käytetään sosiaalista mediaa ja tietoa lähetetään venäjäksi puhelimien ja facebookin kautta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
