K-ryhmä alensi hintoja – omasta tuotemerkistä entistä halvempi
Hinnanalennukset ovat keskimäärin viisi prosenttia.K-ryhmä on alentanut K-Menu-tuotteidensa hintoja. Sarja käsittää noin 200 arkista tuotetta, jotka ovat jo valmiiksi edullisemmasta päästä valikoimaa. Hinnanalennukset ovat keskimäärin viisi prosenttia ja parhaimmillaan 30 prosenttia.
K-Menu-tuotteiden myynti on kasvanut viimeisen puolen vuoden aikana 30 prosenttia.
”Ruoan hinta on monelle asiakkaalle jokapäiväinen seurannan kohde ja K-Menu-tuotteiden kasvanut menekki osoittaa, että arjen edullisille tuotteille on nyt kysyntää. Tähän haluamme K-ruokakaupoissa vastata entistä paremmin alentamalla koko K-Menu-sarjan tuotteiden hintoja”, Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Harri Hovi kertoo tiedotteessa.
Hovi painottaa, että mukana K-Menu-sarjassa on myös kotimaisia tuotteita.
”Huomioimme kotimaisuuden varsinkin asiakkaille tärkeissä tuoteryhmissä, mikä tarkoittaa, että esimerkiksi kaikki tuore liha on K-Menu-sarjassa suomalaista. Niin myös vaikkapa viime vuoden uutuuksissa, joissa sekä jauhelihalla että kanafileillä on Hyvää Suomesta -merkki.”
Hovi kertoo, että ensisijaisesti asiakkaat hyötyvät raaka-aineiden ja tuotantokustannusten ja sitä kautta hintojen laskusta.
”Olemme laskeneet viimeisen puolen vuoden aikana yhteensä yli 4 000 päivittäistavaratuotteen hintaa. Muun muassa Pirkka-sarjassa jo yli 300 tuotteen hintaa on laskettu”, Hovi sanoo.
K-kaupoissa hyödynnetään ahkerasti myös erilaisia tarjouksia.
”Tuoreen kyselymme mukaan lähes 90 prosenttia asiakkaista seuraa ja hyödyntää tarjouksia”, Hovi kertoo luvaten, että tarjousten määrää tullaan lisäämään jatkossa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat








